Nordstrom investeert in data en analyse voor slimmere marketing

Tijdens de MarTech-conferentie in 2019 vertelde Jason Mestrits (senior data science and analytics officer bij Nordstrom) hoe toonaangevende marketingorganisaties winnen vanwege hun hernieuwde focus op data, klantanalyse en AI-gestuurde innovaties. www.10beste.com  heeft de beste spullen.

De beste oogcreme online vinden

terugkomen voor meer van deze intieme ervaringen. En ondanks hun recente winkelsluitingen, doet Nordstrom het nu eigenlijk beter na te hebben geïnvesteerd in digitale initiatieven. Oogcreme om wallen te voorkomen.

De echte innovatie van klantgerichtheid ligt daarom in het gebruik van datagedreven inzichten en technologie om te begrijpen wat klanten leuk vinden aan uw producten en het optimaliseren van de klantervaring (CX) van uw hele merk.

Wat bepaalt het succes van klantgerichte bedrijven?

Met dat in gedachten zijn hier enkele overeenkomsten die de klantgerichte benaderingen van deze negen verschillende retailers definiëren:

Ze kunnen zichzelf verstoren

Ze investeren in technologie (startups, trending-technologieën – IoT, VR, AI en data)

Ze stellen de klant voorop (klantinzichten definiëren campagnes, merkrichting en merchandising / productie)

Ze beantwoorden aan de behoefte van hun consumenten aan directheid met een snelle marktbenadering

Zoals u op het punt staat erachter te komen, gaat het niet om een ​​’denk digitaal eerst’-mentaliteit. In plaats daarvan moeten retailers best practices voor bedrijven integreren met best practices voor marketing om te profiteren van een holistisch beeld van hun klanten.