Vierwielers waren vroeger een statussymbool voor de Indiase families. Maar de mentaliteit is nu veranderd, omdat persoonlijke voertuigen mobiliteitsoplossingen zijn geworden vanwege hygiënerisico’s. Daarom is er een sterke stijging in de vraag naar gebruikte, gebruikte auto’s in vergelijking met gloednieuwe auto’s. Kan deze trend de hele auto-industrie doen herleven!

 

De meeste autoliefhebbers genieten tegelijkertijd van verschillende auto’s. Gezinnen in India kopen vaak gebruikte of tweedehands auto’s om eerst te leren autorijden en daarna een nieuwe auto te kopen. Voor sommige mensen passen tweedehands auto’s in hun budget, terwijl anderen niet een groot deel willen investeren in een nieuw vervoermiddel. Daarom kopen ze oude of gebruikte voertuigen aan. Leaseauto.net voor een diesel auto leasen alle informatie.

 

Het kopen van dergelijke voertuigen hangt grotendeels af van de deal die ze krijgen, de geldbesparing en van hoe ze deze gaan gebruiken. Over het algemeen is het kopen van oude of gebruikte voertuigen niet nieuw in India. Eerder was het hoogst ongeorganiseerd. Maar de gebruikte autobranche is de afgelopen jaren getransformeerd tot een volwaardige markt en wint aanzienlijk aan grip in een gematigde economie.

 

 

In 2019 werd de markt voor gebruikte auto’s in India geschat op US $ 24,24 miljard en zal naar verwachting groeien met een CAGR van 15,12 procent in de prognoseperiode 2020-2025. Maar het loopt nog steeds achter in veel regio’s of landen wereldwijd.

 

Sanjeev Garg, Practice Leader-Automotive bij Praxis Global Alliance, gaf ons wat inzicht in het huidige marktscenario. Volgens hem is de verkoopratio van gebruikte of gebruikte auto’s laag in India (1,18) in vergelijking met Brazilië (4,07), Engeland (3,43) en de VS (2,40). Dit onderstreept verder het potentieel van de gebruikte automarkt. Leaseauto vergelijken op de website.

 

Garg zegt: “Tijdens FY16-20 groeide de gebruikte auto-markt in India met een robuuste CAGR van 6,2 procent versus -0,2 procent voor de nieuwe auto-markt in India. Ook hebben de opkomst van tweedehandsauto’s op online portalen en de toename van het aandeel van de georganiseerde handel in het gebruikte autosegment het vertrouwen in de hoofden van consumenten versterkt. ”

 

Oud voertuig is een stijgende trend in nieuw normaal

Vierwielers zijn een statussymbool voor Indiase gezinnen. Eerder betekende het kopen van nieuwe auto’s enorme kosten. Maar deze vooruitzichten nemen nu een achterbank. Daarom is de laatste tijd een sterke stijging te zien in de vraag naar gebruikte of gebruikte auto’s.

 

Een onderzoek uitgevoerd door CarDekho, een gerenommeerde website voor de verkoop van nieuwe en oude auto’s, meldde dat het segment van gebruikte auto’s zich na de lockdown-periode met 99 procent herstelde. Bovendien is slechts 77 procent van de klanten weer op zoek naar nieuwe auto’s.

 

Een andere studie van OLX in de 4e editie van Auto Note onthult ook het gestage herstel en de groei van de markt voor gebruikte auto’s tussen april en juli. Volgens het rapport is de vraag in juli ten opzichte van februari met ~ 25 procent gestegen. Het vermeldt verder dat 55 procent van de respondenten van plan is om in de komende zes maanden een persoonlijke auto te kopen, en niet-metro-steden stimuleren de vraag.

 

PumPumPum, een autolease-startup, ontdekte ook in de enquête dat mensen zich wenden tot gebruikte auto’s. Ten minste 55 procent van de kopers die voor het eerst een tweedehands auto kocht, gevolgd door 41 procent van degenen die meerdere auto’s in de familie hebben en slechts 4 procent van hen waren vervangende kopers. Het onderzoek stelt ook dat de markt voor gebruikte auto’s 40 procent is in metropolen en 60 procent in niet-metro’s.

 

De nieuwe trend van het leasen van gebruikte auto’s vormt 90 procent van de consumenten in metro’s en 10 procent in niet-metrosteden. De sekse-verstandige segregatie laat zien dat 80 procent van de kopers van gebruikte auto’s man is en 20 procent vrouw. Geografisch gezien heeft Noord-India de grootste populatie gebruikte autokopers (36 procent), gevolgd door West-India (27 procent), Zuid-India (26 procent) en oostelijk deel van het land (11 procent).

 

Infographic1-gebruikte auto-industrie

Heeft COVID-19 de verkoop van gebruikte auto’s gestimuleerd?

Automobielexperts bevestigen deze trend terwijl ze met SME Futures spreken, aangezien hygiëne een van de meest prominente factoren is, gevolgd door budgetbeperkingen. Aryaman Tandon, Director en Practice Leader-Automotive bij Praxis Global Alliance beweert dat COVID-19 de vraag naar persoonlijke mobiliteit meer heeft doen toenemen dan bij andere use-cases.

 

Hij zegt: “De verkoop van tweedehands of gebruikte auto’s is de afgelopen maanden continu gestegen, waarbij 20 september meer dan 30 procent jaar-op-jaar groei in de verkoop van nieuwe auto’s liet zien. Persoonlijke mobiliteit zal een gedragsverandering op de lange termijn zijn voor consumenten die dat wel zouden doenvermijd het gebruik van openbare of gedeelde vervoersmiddelen en geef daardoor de voorkeur aan het bezit van een nieuwe of gebruikte auto. ”

 

Vineet Sehgal, CMO bij Quikr, observeert vergelijkbare trends met QuikrCars. Hij deelt zijn mening hierover en zegt: “De economische vertraging als gevolg van de ongekende pandemie heeft geresulteerd in financiële beperkingen die de voornaamste reden zijn voor een toename van de belangstelling voor budgetvriendelijke opties zoals tweedehands auto’s.”

 

Hij voegt eraan toe: “Bovendien, met zelfbewustzijn over veiligheidsmaatregelen en gezien de hygiënische zorgen, neigen veel consumenten naar het idee om hun eigen voertuig te bezitten in plaats van het openbaar vervoer en gebruikte voertuigen zijn gemakkelijk op zak.” Volgens het verzamelde statistiekenbedrijf was de vraag naar QuikrCars en fietsen hoger dan het gemiddelde na de ontgrendelingsfase 1.0.

 

Tarun Lawadia, oprichter van PumPumPum, is ook van mening dat de situatie een grote impact zal hebben op het klantgedrag. Hij meent: “Het belang van sociale afstand nemen is nog nooit zo krachtig benadrukt als nu. De veranderingen die door de huidige situatie naar voren worden gebracht, zullen voor een zeer lange tijd het nieuwe normaal zijn, voornamelijk omdat deze wereldwijde verandering wordt aangedreven door angst voor virussen of infecties en niet door een gewone financiële ineenstorting. ”

 

COVID-19 heeft ook het budget van consumenten om een ​​auto te kopen gedeukt. In OLX’s 4e editie van Auto Note was 72 procent van de respondenten het erover eens dat een pandemie hun plannen heeft bedorven. In metro- en niet-metro-steden heeft 50 procent van de consumenten een budget van minder dan Rs 3 lakhs voor een auto. 55 procent van de respondenten is van plan om in een persoonlijke auto te reizen om blootstelling met andere passagiers te vermijden.

 

Sunny Kataria, VP Auto, OLX India vermeldt in het rapport: “Hoewel COVID-19 een evenement met zwarte zwanen is voor de auto-industrie in het algemeen, beginnen we tekenen van verbetering te zien, vooral in de tweedehands auto-industrie.”

 

“Deze spurt in de vraag is te wijten aan een mix van voorkeuren voor een voertuig voor persoonlijke mobiliteit als gevolg van toegenomen hygiënische problemen, gebrek aan beschikbaarheid van openbaar vervoer, beperkte alternatieven voor gedeelde mobiliteit en een heropleving of veerkracht van de plattelandseconomie”, voegt hij eraan toe. Dit heeft voornamelijk geleid tot het ontstaan ​​van trends zoals het concept van gedeelde mobiliteit.

 

Ook zal de massaal getroffen auto-industrie alleen een opleving zien door de ruimte voor gebruikte auto’s. Lawadia voegt eraan toe: “India is dichtbevolkt en de meeste mensen vermijden het openbaar vervoer. De onzekerheid over banen, bedrijven en inkomen is ook de drijvende kracht achter aankoopbeslissingen. ”